خرید انواع ارزهای دیجیتال و تفاوت و کارکرد آنها
جولای 3, 2021 0
Rate this post

راهنمای خرید انواع ارزهای دیجیتال

رمز ارزها به سه نوع پول‌های دیجیتال، ارزهای دیجیتال پلتفرمی و ارزهای مالی تقسیم می‌شوند. شناخت هر یک از این رمز ارزها برای داشتن بهترین انتخاب، ضروری است. در این مقاله ارزکردیت به خرید انواع ارزهای دیجیتال و ویژگی‌ها و کاربرد هر یک از آن‌ها می‌پردازد.

 پول‌های دیجیتالانواع ارز های دیجیتال | ارزکریت

این پول‌ها که همانند پول واقعی عمل کرده و برای تمام معاملات، سرمایه‌گذاری‌ها و… مورد استفاده قرار می‌گیرند با این تفاوت که به خاطر استفاده از شبکه انتقال همتا به همتا P2P و بلاک‌چین‌ها دارای امنیت بالایی از لحاظ اطلاعات تراکنش‌ها، عدم تاثیرپذیری از تورم و کاهش ارزش و سرقت و هک شدن هستند و همچنین به خاطر حذف واسطه‌ها، معاملاتی با قیمت‌های پایین‌تر را منجر می‌شوند. بیت کوین اولین و یکی از مهم‌ترین آنهاست که شما می‌توانید از طریق ارزکردیت اقدام به خرید آن یا ارزهای مشابه نمایید.
اما برای انتخاب بهترین پول دیجیتال با توجه به معیارهای مورد نظر شما، لازم است که اطلاعات بیشتری درباره انواع آن داشته باشید.این دسته از انواع ارزهای دیجیتال خود به دو دسته ارزهای دیجیتال ثابت (Stablecoin) و ارزهای دیجیتال امن (privacy) تقسیم می‌شوند.

پیشنهاد ویژه !! شما می توانید برای خرید انواع ارز های دیجیتال با قیمت مناسب و کارمزد کم ، از طریق پنل فروشگاه ارزکردیت اقدام به خرید انواع ارز های دیجیتال به صورتت آنلاین تمامی مراحل خرید خود رو با خیال راحت انجام بدید 

ارزهای دیجیتال ثابت

این ارزها مثل پول کاغذی دارای پشتوانه‌های فیزیکی هستند مانند طلا، پول و هر دارایی مالی که بتوان روی آن قیمت گذاری کرد. این ارزها -که معروف ترین آنها ارز دیجیتالی ثابت تتر (USDT) است- به خاطر امنیت از نظر نوسانات قیمتی، نسبت به پول کاغذی و فیزیکی دارای مزیت بیشتری است.

مطالب پیشنهادی : معرفی و تاریخچه درگاه بین المللی پی پال PAYPAL

ارزهای امن

ارزهای امن دارای امنیت فوق‌العاده‌ای بوده به صورتی که هویت طرفین معامله ناشناخته می‌ماند و اطلاعات تراکنش بعد از انجام، تغییر کرده یا به هر ترتیب از دسترس افراد خارج می‌شود. این ارزها مشمول مالیات نمی‌شوند که این یکی از مهمترین ویژگی‌های آن در مورد معاملات بزرگ است.

 ارزهای دیجیتال پلتفرمی

این ارزها در واقع نوعی قرارداد هوشمند هستند که بر پایه شبکه بلاک‌چین فعالیت می‌کنند. این رمز ارزها به کاربران امکان انجام فعالیت‌های متعددی را در شبکه بلاک‌چین می‌دهند که علاوه‌ بر مزایای پول‌های دیحیتال می‌توان به موارد دیگری نیز اشاره کرد:

  • امنیت بسیار بالا به خاطر استفاده از کدهای دیجیتالی بسیار پیچیده
  • امکان استفاده از اپ های غیر متمرکز (DApps) مانند (ICO) ها

اتریوم (ETH) اولین و یکی از مهمترین این ارزهاست. علاوه بر اتریوم می‌توان به نئو (NEO)، کاردانو (ADA)، ایاس (EOS) و… هم اشاره کرد.

ارزهای دیجیتال مالی

ارزهای دیجیتال مالی از وسیع‌ترین و پرکاربردترین ارزهای دیجیتال هستند. این ارزها هم بر پایه پلتفرم‌ها و هم ارزها فعالیت می‌کنند و به ۶ دسته تقسیم می‌شوند که هر یک هدف خاص خود را دارد:

ارز های دیجیتالی پرداخت

ارزهای دیجیتالی پرداخت پلتفرم‌هایی هستند برای معاملات و تراکنش‌های غیر متمرکز و آنلاین که هر یک از آن‌ها ویژگی خواص خود را داشته و برای پرداخت‌های متفاوتی استفاده می‌شوند. پرداخت در این پلتفرم‌های از طریق کیف پول مخصوص آنها صورت می‌پذیرد و از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
اومیسگو (OMG) ، ریپل (XRP) ، استلار (XLM) و ریکوئست (REQ)

ارزهای دیجیتالی صرافی

این ارزها که خود یکی از رایج‌ترین پلتفرم‌ها برای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی به صورت آنلاین و در بستر بلاک‌چین هستند. این ارزها در سه دسته صرافی‌های متمرکز ، غیر متمرکز و هم‌کنش‌پذیر، با ویژگی‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند.

ارزهای دیجیتالی سرمایه‌گذاری

رمز ارزهای سرمایه‌گذاری نیز مانند سایر ارزها برای تسهیل معاملات و کاهش هزینه‌ها به دلیل حذف واسطه، در فضای امن و در شبکه بلاک‌چین فعالیت می‌کنند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به پالی مث (POLY) ، ایکونومی (ICN) ، کریپتو ۲۰ (C20) اشاره کرد.

مطالب پیشنهادی : برسی محبوب ترین ارز های دیجیتال پر سود

ارزهای دیجیتال وام

ارزهای دیجیتال وام که شرایط را برای دریافت وام در فضای آنلاین و بدون واسطه، بر پایه بلاک‌چین فراهم می‌کنند. مهم‌ترین این ارزها آوی (LEND) ، ریپیو کردیت نتورک (RCN) هستند.

ارزهای دیجیتال جذب سرمایه

این دسته از ارزهای دیجیتال پلتفرم‌هایی هستند که امکان جذب سرمایه را بر پایه شبکه بلاک‌چین و به صورت نامتمرکز ممکن می‌کنند و از مهم‌ترین آن‌ها ارز کیک‌ای‌سی‌او (KICK) هست که با نام کیک کوین هم شناخته می‌شود.

ارزهای دیجیتالی بیمه

ششمین و آخرین نوع از این ارزها، ارزهای دیجیتالی بیمه است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اوبیت (GBYTE) اشاره کرد. از طریق این ارزها می‌توان قراردادهای هوشمند بیمه به صورت غیر حضوری و بر پایه بلاک‌چین ایجاد کرد.

به خاطر داشته باشید که برای استفاده از این ارزها همیشه کیف پول شما باید شارژ باشد. با ارزکردیت شما در هر زمان قادر به انجام عملیات شارژ کیف پولتان هستید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x