سفر به قطر برای جام جهانی در کنار جاذبه های توریستی این کشور!
می 7, 2022 0
Rate this post

آیا تا به حال راجع به جاذبه های گردشگری کشور قطر و یا موزه های مشهور آن چیزی شنیده اید؟

افراد زیادی در تمام سطح جهان مسابقات جام جهانی فوتبال را به خوبی می شناسند و با اشتیاق فراوان این مسابقات را دنبال می کنند. اما ممکن است بسیاری از افراد ندانند که کشور قطر در کجای کره ی زمین واقع شده است. حتی ممکن است اسم آن را تا به حال نشنیده باشند. با مشخص شدن میزبانی قطر در جام جهانی، حالا افراد بسیاری هستند که دوست دارند به این کشور سفر کنند. اگر شما هم جزء این افراد هستید، اطلاعات زیر کمک بسیاری به آگاهی و تصمیم نهایی شما می کند.

در کنار بحث جام جهانی و مسابقات آن، دلایل زیادی برای سفر کردن به قطر وجود دارد که در ادامه به این موارد می پردازیم.

 

  1. نزدیکی کشور قطر به ایران

همانطور که در بحث های پیش گفتیم، کشور قطر در خاورمیانه و در جنوب خلیج فارس واقع شده است که به ایران بسیار نزدیک است. شما هنگام سفر به این کشور لازم نیست نگران ساعت های طولانی مدت در هواپیما باشید. این مورد برای کسانی که از پرواز هراس دارند اما نمی توانند از مسابقات جام جهانی جا بمانند خبر خوشایندی است. لازم به ذکر است که قطر با ایران مرز آبی نیز دارد.

دومین مورد زبان این کشور است. زبان رسمی کشور قطر عربی است و این برای کسانی که عربی را به خوبی صحبت می کنند مزیت محسوب می شود . اگر عربی را به خوبی صحبت می کنید، برای سفر به قطر برای جام جهانی مشکلی در ارتباط برقرار کردن نخواهید داشت. در کنار زبان عربی، انگلیسی هم در این کشور صحبت می شود و بنابراین افراد غیر عرب زبان نیز از این بابت مشکلی نخواهند داشت.

 

سفر به قطر برای جام جهانی

  1. سفر به قطر برای جام جهانی و جاذبه های گردشگری آن

رسیدیم به بخش هیجان انگیز داستان. اما قبل از آن و اول از همه باید راجع به فصل های مناسب برای سفر به قطر صحبت کنیم. از آن جایی که قطر اکثرا آب و هوایی گرم و خشک دارد، قطعا تابستان برای سفر به این کشور مناسب نمی باشد. بنابراین فصل هایی که می توانید به قطر سفر کنید و از گرم بودن آب و هوا اذیت نشوید پاییز، زمستان و بهار است. البته منظور از زمستان بیشتر روزهای اول فصل می باشد.

کشور قطر مانند هر کشور دیگری جاذبه های توریستی و گردشگری خودش را دارد. این کشور جاذبه های فرهنگی و البته تاریخی را به یکی از نقاط قوت خود تبدیل کرده است. برای مثال موزه ها جایگاه ویژه ای در جاذبه های گردشگری این کشور دارند. از میان موزه های مختلف قطر، موزه های مشیرب از جاهای تاریخی مشهوری هستند که سرگذشت شهر دوحه در ماهیگیری را نشان می دهند. در این میان خانه هایی وجود دارند که بی ربط به این موزه ها نیستند. خانه هایی چون بن جلود، خانه کمپانی و … .

از دیگر جاهای جذاب و دیدنی قطر که نباید آن را از دست داد شهر فیلم است. شهر فیلم که به آرامش و زیبایی مشهور است، بخشی از طریق زندگی روستاییان را نشان می دهد. بنابراین اگر هنگام سفر به دنبال محیط های آرام و دور از  هیاهوی شهری می گردید، این مکان دلنشین را از دست ندهید.

 

 

سفر به قطر برای جام جهانی

  1. حمل و نقلی آسان برای مسافران

وقتی به یک کشور یا شهری در نزدیکی محل اقامت خود سفر می کنید، یکی از مهم ترین چیز ها راحتی رفت و آمد است. کشور قطر اما برای این موضوع راه حل های عالی را پیاده کرده است. شما به عنوان یک مسافر، هیچگونه نگرانی در رابطه با وسایل حمل و نقل و جا به جایی در این کشور نخواهید داشت.

دست شما برای رفت و آمد در کشور قطر بسیار باز است. شما می توانید از ماشین های اجاره ای، تاکسی، تاکسی لیموزین، اتوبوس و مترو برای جا به جایی استفاده کنید. لازم به ذکر است که استفاده از ماشین های اجاره ای علاوه بر زیاد بودن هزینه ی آنها، قوانین مخصوص به خودشان را دارند. اگر به دنبال کاهش هزینه ها در سفر خود هستید، بهتر است برای رفت و آمد از اتوبوس، تاکسی و یا مترو استفاده کنید. بنابراین تا این جای کار، سفر به قطر برای جام جهانی و یا دیدن از جاذبه های گردشگری وسوسه انگیز به نظر می رسد. اگر تا الان برای سفر به قطر برای جام جهانی در شک بوده اید، با این اطلاعات می توانید تصمیم خود را نهایی کنید.

 

 

هتل ها و غذاها

 

  1. هتل ها و غذاها

قطر مانند دیگر کشور ها دارای هتل هایی با درجه بندی های مختلف می باشد. اگر دغدغه ی هتل عالی ندارید و صرفا به جایی برای استراحت نیاز دارید، هتل های دو یا سه ستاره گزینه ای مناسب می باشد. با انتخاب این هتل ها در هزینه های سفر و جام جهانی نیز صرفه جویی خواهید کرد. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که هتل برایتان اهمیت زیادی دارد، هتل های مجلل چهار ستاره و یا پنج ستاره مناسب شماست.

از غذاهای مشهور کشور قطر می توان به مجبوس اشاره کرد. این غذا در کشور های عربی از غذاهای زبانزد است و به نوعی کشور های عرب زبان با این غذا شناخته می شوند. اگر از دسته افرادی هستید که عاشق امتحان کردن غذای کشور های مختلف هستید و از آن لذت می برید، حتما مجبوس را امتحان کنید.

از دیگر غذاهای زبانزد می توان مدروبا و سالونا را نام برد. شاید تا به حال اسم این غذاها به گوشتان نخورده باشد اما باید بدانید که این غذاها در بیشتر رستوران های معروف سرو می شود. افراد بسیار زیادی عاشق این غذاها هستند و حتی برای این غذاها به این کشور های عرب زبان سفر می کنند. بنابراین نگران ذائقه ی خود نباشید و در سفر خود به قطر برای جام جهانی از غذاهای متنوع و هیجان انگیز لذت ببرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x