فلو شیپ یا اسکالر شیپ
آوریل 18, 2020 0
Rate this post

حتما شما هم کلمات فلو شیپ و اسکالر شیپ به گوشتان خورده است. افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، بسیاری ازمواقع با این عبارت ها رو به رو می شوند و نمی دانند از موقعیت های پیشنهادی یا پیدا شده، کدام یک را انتخاب کنند. در این مقاله به دنبال آن هستیم که علاوه بر معرفی هر دو عبارت، شما را با تفاوت این دو نوع اعطای کمک هزینه آشنا نماییم.

هر دوی اسکالر شیپپ و فلو شیپ در کل به معنای دریافت کمک مالی برای دانشجویان و محققان یا هر فردی است که علاقه مند به تحقیقات و مطالعات علمی است. هر دوی آنها توسط دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، موسسات دانشگاهی، آزمایشگاه ها، دولت ها یا سازمان ها اعطا می شوند.

برای خیلی از مخاطبان ما این دو به یک معنا هستند، اما اینطور نیست. اسکالر شیپ همیشه در کنار خود کمک هزینه مالی دارد. بنابراین نمی توان اسکالرشیپی پیدا کرد که در کنار آن کمک مالی نباشد. این کمک هزینه در قالب هزینه تحصیل، هزینه روزانه، یا هزینه زندگی و یا به شکل های دیگر اعطا می شود. در فلو شیپ هم بیشتر مواقع کمک هزینه اعطا می شود، اما لزوما به این معنا نیست که اعطای هزینه ای وجود دارد.
برای مثال وقتی دانشگاه اوهایو اعلام می کند که می خواهد به محققانی که برای تحقیقات در ناسا پذیرفته می شوند، اسکالر شیپ بدهد، به این معنا است که آن افراد قطعا هزینه های را از طرف دانشگاه برای دوران تحصیل خود دریافت می نمایند. اما اینکه وقتی دانشگاه کمبریج اعلام فلو شیپ می کند، بیشتر تاکید آن دانشگاه روی رتبه ای است که به فرد داده می شود، نه لزوما کمک هزینه مالی. همان دانشگاه کمبریج به افرادی که برای فلو شیپ پذیرفته می شوند تنها یک میز و یک دستگاه کامپیوتر در یک کتابخانه می دهد تا پشت آن بنشینند و تحقیق کنند. افرادی که برای فلوشیپ درخواست می دهند معمولا شناخته شده و موفق هستند و فقط برای اینکه عنوان فلوشیپ را داشته باشند، درخواست مشارکت می دهد. افرادی که فلوشیپ دریافت می کنند، دسترسی خوبی به منابع پژوهشی و کتابحانه ها پیدا می کنند و می توانند به خوبی مراحل تحقیقاتی را طی نمایند.

از همان ابتدایی که تحصیلات دانشگاهی خود را آغاز میکنید، یا حتی در سالهای آخر تحصیل خود در مدرسه می توانید اسکالرشیپ دریافت نمایید. اما فلوشیپ تنها برای سطوح بالای علمی قابل دسترسی است. فلوشیپ تنها برای افرادی قابل دریافت است که وارد مراحل تحصیلات تکمیلی شده اند. تجربه و شناخت در دریافت فلو شیپ اهمیت زیادی دارد.

بیشتر افرادی که از ایران قصد مهاجرت برای ادامه تحصیل دارند، کمک هزینه مالی برایشان حائز اهمیت است. پس هنگامی که در حال جستجو در گوگل هستید، به این نکته توجه نمایید.
اما اگر دانشجوی پزشکی در سطوح بالا، دارای تخصص یا فوق تخصص، دنبال تدریس در دانشگاه های مطرح جهان یا هر رتبه بالاتری علمی هستید و از همه مهمتر، توانایی پرداخت هزینه های فلوشیپ را دارید، می توانید جستجوهای خود را به همان سمت هدایت نمایید.
اما در صورتی که بیشتر هدفتان ادامه تحصیل در دانشگاهی بهتر ایت و می خواهید با اساتید و کادر اموزشی بهتری تعامل داشته داشته باشید و از توانایی های علمی و پژوهشی و تمام امکانات دانشگاه استفاده کنید، به دنبال اسکالرشیپ باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x