ویزا کارت برای سفر به قطر، اولین چیزی است که به آن نیاز پیدا خواهیم کرد!
آوریل 25, 2022 0
Rate this post

ویزا کارت برای سفر به قطر، اولین چیزی است که به آن نیاز پیدا خواهیم کرد!

کمتر کسی وجود دارد که عاشق فوتبال باشد اما اخبار داغ جام جهانی فوتبال این روزها را دنبال نکند. در میان کسانی که شرایط رفتن به جام جهانی را ندارند، بسیاری از افراد این فرصت را غنیمت شمرده اند.

می خواهند به هر قیمتی که شده در مسابقات جام جهانی حضور داشته باشند و شانس خود را امتحان کنند. مخصوصا امسال که جام جهانی همسایه ی ایران شده است!.

 

اما بعضی ها ممکن است در این بین سرگردان شوند و سوال های زیادی برایشان به وجود بیاید. سوال هایی از قبیل: برای سفر به قطر به چه چیز هایی نیاز دارم؟ قوانین و شرایط این کشور چگونه است؟ و … .

 

کردیت کارت یا همان ویزا کارت چیست؟

کردیت به معنای اعتبار و کردیت کارت به معنای کارت اعتباری است که با استفاده از آن می‌توانید تا سقف معینی که از سوی بانک (یا موسسه صادر کننده کارت) تعیین می‌شود ، خرید داشته باشید.  و همانطور که از نام آن برمی‌آید، کردیت کارت Credit Card نوع خاصی از کارت‌های بانکی است که توسط بانک، موسسات اعتباری و یا شرکت‌های خصوصی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، صادر می‌شود. حساب این کارت حاوی اعتبار است و پولی در این حساب وجود ندارد و در حقیقت بسته به حساب بانکی، اعتبار این نوع کارت برای اشخاص مختلف، متفاوت است.

 

 

 

ویزا کارت برای سفر به قطر

 

کردیت کارت درواقع نوعی وام است که موسسه مالی یا بانک در اختیار فرد دارنده کارت می گذارد. فرد با داشتن این کارت می‌تواند حتی بیشتر از موجودی کارت خود، خرید کند و در ماه‌های آتی مبلغ آن را پرداخت کند.

 

کردیت کارت در واقع بر حسب اعتماد بانک به بازپرداخت مبلغ قابل صدور است، بنابراین منطقی است که بانک در مرحله صدور کردیت کارت، از فرد مدارک هویتی، شهروندی، فیش حقوقی و … درخواست کند تا مطمئن شود که فرد استطاعت پرداخت در ماه‌های آتی را دارد.

 

شما می‌توانید با استفاده از کردیت کارت خرید کنید، قبض‌هایتان را بپردازید و به طور کلی از همان خدماتی که کارت بانکی‌ به شما ارائه می‌دهد، بهره‌مند شوید اما با این تفاوت که همان لحظه در حسابتان پول نیست اما اعتبار دارید. در واقع مثل قرضی است که بانک صادر کننده کارت به شما می‌دهد و شما در سر موعد باید بدهی خود را به بانک پرداخت کنید.

انواع کردیت کارت

موسسات و شبکه‌های مالی مختلف صادر کننده کارت‌های اعتباری بین المللی هستند. ویزا کارت (VISA Card)، مستر کارت (Master Card)، امریکن اکسپرس (American Express)، مسترو (Maestro)، دیسکاور ایت (Discover it) نمونه‌ از برترین شبکه‌های صادر کننده کارت‌های اعتباری بین‎‌المللی می‌باشند.

 

نحوه اخذ کردیت کارت

کردیت کارت Credit Card از بدو ورود به جمع کارت‌های بانکی تا به امروز در ایران معنایی نداشت و این به دلیل تحریم‌هایی است که آمریکا و اروپا علیه ایران وضع کرده‌اند

ولی در این شرایط برخی از بانک های خصوصی کشور تحت شرایطی می‌توانند برای متقاضیان، کارت اعتباری صادر کنند و یکی از مهم ترین شرایط اخذ ویزا کارت و یا مستر کارت، وجود حداقل ۵۰ میلیون تومان در یک حساب بانکی بلند مدت است که این مبلغ تا مدتی بلوکه می‌شود و شخص نمی‌تواند وجهی از آن برداشت کنید.

 

 

 

مدارک مورد نیازبرای سفر به قطر

  1. اصل پاسپورت که بیشتر از 6 ماه اعتبار داشته باشد
  2. اسکن صفحه اول شناسنامه
  3. اسکن عکس 6*4
  4. بیمه مسافرتی
  5. کامل کردن فرم مربوطه
  6. بلیط رفت و برگشت

 

 

همانطور که میدانید یکی از  هزینه های اصلی که یک شخص باید برای سفر خود بپردازد هزینه ی بلیط هواپیما است. این بلیط می تواند به صورت یک طرفه و یا دو طرفه باشد. هزینه ی بلیط هواپیما بستگی به موارد مختلفی دارد. انتخاب روز و ساعت سفر شما در هزینه ی بلیط تاثیر بسزایی دارد. امسال اما هزینه ی بلیط ها بخاطر مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ در این کشور رو به افزایش است. افراد زیادی برای مسابقات جام جهانی قصد سفر به این کشور را دارند.

 

 

بنابراین اگر شما نیز از دسته افرادی هستید که می خواهید به قطر سفر کنید، بهتر است هرچه زودتر برای خرید بلیط خود اقدام کنید. ارز کردیت به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی بلیط خود را تهیه کرده و دیگر نگرانی از این بابت نداشته باشید. مواردی که در بالا گفته شد برای صدور ویزا لازم است ولی در عین حال ممکن است از شما مدارک اضافی دیگری نیز درخواست کنند.

 

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x